Veelgestelde vragen

Abonnementen

Hoe plaats ik een oproep of aanbod?

Als u een oproep of aanbod wil doen, maar nog geen account hebt, dan zijn de stappen die u moet doorlopen:

  1. Kies pakket
  2. Vul het formulier voor aan te bieden plek of te zoeken plek in
  3. Vul uw factuurgegevens in
  4. Rond de betaling af

Daarna krijgt u een bevestiging op het scherm dat u hebt betaald en dat uw plek is aangemeld.

U bent nu automatisch ingelogd en kunt klikken op het Dashboard of uw Profiel om uw oproep of aanbod te bekijken.

Deze oproep of dit aanbod is nog niet gepubliceerd. Nieuwe aanmeldingen worden eerst ter goedkeuring naar de beheerder gezonden. Pas als de aanmelding is goedgekeurd, zal deze in de lijst verschijnen en kunnen andere deelnemers uw bericht zien.

Waar kan ik zien welk abonnement ik heb geselecteerd?

Via de pagina “Mijn account” krijgt u inzicht in uw abonnement en het aantal meldingen van vraag of aanbod dat u nog kunt aanmaken. Deze pagina is te
bereiken door op het poppetjes (icoontje) te klikken rechts in de menubalk.

Waarom moet ik een cent betalen voor mijn gratis lidmaatschap?

We vragen naar uw betalingsgegevens om uw persoonlijke gegevens te verifiëren en u een ononderbroken abonnement te kunnen bieden.

We zijn een niet-gesubsidieerd platform en proberen het lidmaatschap voor diegene die de kosten van het reguliere abonnement niet kunnen dragen zo lang als mogelijk gratis te blijven aanbieden. Dit hangt echter samen met de hoogte van de jaarlijkse beheerskosten en het aantal betalende leden en sponsoren.

Indien we veranderingen moeten doorvoeren, ontvangt u hierover tijdig een bericht. U kunt dan op elk gewenst moment uw lidmaatschap annuleren om te voorkomen dat er kosten in rekening worden gebracht die u niet wenst.

Ik heb een account en ben ingelogd, maar krijg steeds het menu 'Kies je pakket' als ik mijn oproep wil bekijken. Wat kan ik doen?

Indien u bent ingelogd en steeds het scherm ‘Kies uw pakket’ krijgt als u uw oproep wil plaatsen of inzien, is er iets misgegaan bij de registratie. Mail naar info@gezinshuis-plekken.nl, zodat zij u de juiste toegangsrechten kunnen geven.

Via uw dashboard in ‘Mijn account’ (klik op het poppetje-icoon rechtsboven in de menubalk) kunt u uw oproepen inzien en beheren, mits u de juiste rechten toegekend hebt gekregen.

Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

Om uw abonnement te verlengen hoeft u niets te doen.

Uw abonnement wordt automatisch verlengd. U ontvangt enkele dagen voor het aflopen van het abonnementsjaar uw factuur voor het nieuwe abonnementsjaar. Als u uw abonnement niet wilt voortzetten, dient u dit schriftelijk aan ons kenbaar te maken voor het nieuwe abonnementsjaar ingaat.

Het niet betalen van deze factuur wordt NIET geaccepteerd als opzegging van uw abonnement.

Indien u uw abonnement wil opzeggen, kunt u dit aanvinken in ‘mijn account’. Of u stuurt een mail naar info@gezinshuis-plekken.nl, dan zorgen wij ervoor dat uw abonnement wordt opgezegd.

Uw abonnement loopt na uw opzegging door tot de datum waarvoor u reeds hebt betaald.

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?

Wanneer u bent ingelogd, vindt u rechts boven in de menubalk een icoontje in de vorm van een poppetje:

Via dit icoontje komt u terecht op de pagina “Mijn Account“. Hier kunt u al uw gegevens wijzigen, zoals uw adres of wachtwoord. U vindt hier ook al uw bestellingen en kunt er uw abonnementen wijzigen.

Hoe kan ik mijn vraag of aanbod van een plek aanmelden?

Om uw vraag of aanbod aan te kunnen melden dient u eerst een abonnement te selecteren (keuze uit een eenmalige tryout, starter of premium pakket).

Zodra uw abonnement is geactiveerd kunt u via het menu Aanbod of Vraag uw keuze selecteren: ‘Ik bied een plek aan’ of ‘Ik zoek een plek’. Onder het pakket van uw keuze verschijnt er een knop ‘Plek toevoegen’.
Als u hierop klikt verschijnt er een invulformulier voor het aanmaken van een plek.

 

Als u al een abonnement hebt, kan het aanmelden van uw aanbod of vraag ook op deze wijze:

Log in bij mijn account, rechts boven in de menubalk via het icoontje in de vorm van een poppetje:   Hier kunt u  uw vraag of aanbod invoeren.

Ik heb een plek aangemeld, maar wil wat veranderen. Hoe doe ik dat?

Via het dashboard Aanbod of Vraag kunt u uw aanbod of vraag wijzigen. Deze pagina is te bereiken via de menubalk > Aanbod > Dashboard Aanbod. Of als u uw gevraagde plek wilt wijzigen: Menubalk > Vraag > Dashboard Vraag. Zolang uw aanbod of vraag in behandeling is, kunt u nog geen wijzigingen doorvoeren. Zodra uw aanbod of vraag is goedgekeurd kunt u wijzigingen aanbrengen.

Ik heb een plek aangemeld, maar zie deze nergens staan. Wat nu?

U kunt het aanbod/de vraag die u hebt geplaatst pas zien nadat deze is goedgekeurd door de beheerder. Dit duurt doorgaans maximaal 1 werkdag.

Om uw bericht te bekijken logt u eerst in onder uw account. Hebt u een plek aangeboden, dan gaat u naar het menu ‘aanbod’. Selecteer vervolgens ‘aangeboden plekken’.

Voor gezochte plekken geldt: Inloggen. Menu ‘vraag’, submenu ‘gevraagde plekken’.

Ik heb een plek aangemeld, maar ben inmiddels voorzien. Hoe verwijder ik mijn aanbod/oproep?

Via het dashboard Aanbod of Vraag kunt u uw aanbod of vraag verwijderen. Deze pagina is te bereiken via de menubalk > Aanbod > Dashboard Aanbod. Of als u uw gevraagde plek wilt verwijderen: Menubalk > Vraag > Dashboard Vraag. Let op: Zolang uw aanbod of vraag in behandeling is, kunt u nog geen wijzigingen doorvoeren. Zodra uw aanbod of vraag is goedgekeurd kunt u uw aanbod of oproep verwijderen, indien gewenst.

Ik heb een plekje vrij en wil reageren op een oproep, maar heb geen account. Hoe pak ik dat aan?

De makkelijkste weg is om je vrije plek te melden aan degene die de plek zoekt, is om een (gratis) account aan te maken. Je hoeft de plek niet breed te melden aan alle zoekers, maar kunt na het aanmaken van je account direct contact leggen met de oproeper.

  • Ga naar https://gezinshuis-plekken.nl/ik-bied-een-plek-aan/.
  • Kies het abonnement Premium S (deze is gratis. Je betaalt 1 cent ter verificatie.)
  • Kies op de pagina die je vervolgens ziet de optie: Account maken zonder iets te plaatsen.
  • Voldoe de 1 cent en vul je contactgegevens in.

Je bent nu lid van gezinshuis-plekken.nl en kunt op de pagina ‘gevraagde plekken’ (in het uitvalmenu ‘Vraag’) de oproep selecteren waarop je wil reageren. Rechts naast de tekst vind je de contactknop. De oproeper neemt daarna zelf contact met je op.

 

Omdat je nu lid bent van de groep, kun je het komende jaar alle oproepen zien. Je mag uiteraard ook zelf je aanbod plaatsen, als je een plekje vrij hebt.

Ik zag online een aangeboden plek, die waarschijnlijk past bij de plek die ik zoek. Hoe kom ik in contact met de aanbieder van die plek?

Om in contact te komen met een aanbieder van een plek, kun je een (gratis) account aanmaken.

Je bent nu lid van gezinshuis-plekken.nl en kunt op de pagina ‘aangeboden plekken’ (in het uitvalmenu ‘Aanbod’) de oproep selecteren waarop je wil reageren. Rechts naast de tekst vind je de contactknop. De oproeper neemt zelf contact met je op.

 

Omdat je nu lid bent van de groep, kun je het komende jaar alle oproepen zien. Je mag uiteraard ook zelf je aanbod plaatsen, als je een plekje vrij hebt.

Hoe kan ik mijn aangeboden of gevraagde plek delen op de linkedIn-groep Gezinshuisplekken.

Zodra uw bericht is goedgekeurd, verschijnt deze op de overzichtspagina (Dashboard aanbod of Dashboard vraag). Op de pagina van jouw bericht staan rechts de bekende icoontjes van LinkedIn, Facebook en Twitter. Via deze knoppen kunt u uw oproep delen.

Zo werkt het delen voor de besloten LinkedIngroep gezinshuisplekken:

Als je op de LinkedInbutton klikt verschijnt een beeld en de titel van je oproep met daaronder de link ‘Share in a post’. Klik hierop.

Type een titel of tekstje in het blokje ‘What do you want to talk about?’ en klik op ‘anyone’ (om te kunnen selecteren met wie je je post wil delen)

Kies ‘Group members’ en selecteer de groep ‘gezinshuisplekken.’

Kies nu ‘posten’ en je bericht staat in de besloten groep, waar alle leden ‘m kunnen lezen.

Alleen leden van de LinkedIn-groep Gezinshuisplekken kunnen uw aanbod volledig lezen en reageren als zij de oproep aanklikken.

Ik wil mijn abonnement upgraden. Kan dat?

Jazeker, dat kan! Via uw profiel kunt u uw pakket upgraden. Klik in de menubalk op het poppetje (icoontje), dan op de knop “Abonnementen” en dan op de blauwe knop “Pakket upgraden of downgraden”.

Ik heb een specifieke vraag. Waar kan ik deze stellen?

Hebt u een vraag of komt u ergens niet uit, stuur dan een mail naar info@gezinsghuis-plekken.nl. Wij proberen uw vraag binnen een dag te beantwoorden.

Voorwaarden en regels

Algemene voorwaarden

Door gebruik te maken van de website Gezinshuis-plekken.nl op welke wijze dan ook, accepteert u de algemene en aanvullende voorwaarden die wij hanteren.

De informatie op Gezinshuis-plekken.nl is uitsluitend bedoeld om zoekers en aanbieders van beschikbare (woon-, leef-, behandel)plekken voor jeugdigen en volwassenen te verbinden. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

De beheerder van Gezinshuis-plekken.nl (pleegzorggedoe.nl) aanvaardt geen aansprakelijk voor enige schade als gevolg van (in)direct, onheus of onjuist gebruik van de informatie, danwel verouderde of incorrecte informatie.

Aanmeldregels

Voor deelname aan het platform Gezinshuis-plekken.nl en het plaatsen van een oproep is een eenmalige registratie verplicht.

Voor aanmelding en deelname geldt een minimale leeftijd van 18 jaar.

Deelnemers/klanten geven de beheerder van Gezinshuis-plekken.nl toestemming tot verwerking en opname van persoonsgegevens in haar gegevensbestand en daarmee uitvoering te geven aan de deelname.

Deelnemers/klanten geven toestemming aan de beheerder van Gezinshuis-plekken.nl om contactgegevens te verstrekken aan derden die zoeken naar een plek voor een kind, danwel een plek beschikbaar hebben voor een kind.

Als deelnemer aan/klant van het platform/website Gezinshuis-plekken.nl kunt u met naam en/of organisatienaam genoemd worden in uitingen op onze sociale media, waaronder de besloten LinkedIn-groep Gezinshuisplekken. 

Gebruiksregels

U bent zelf verantwoordelijk voor instellen en de geheimhouding van het wachtwoord van uw account.

U stemt ermee in dat u, door het plaatsen van content, een onbezwaarde, onherroepelijke, niet-exclusieve toestemming verleent aan de beheerder van Gezinshuis-plekken.nl om de content te verveelvuldigen, te verspreiden en openbaar te maken in het kader van het doel van Gezinshuis-plekken.nl.

Het is niet toegestaan op, van of via de website Gezinshuis-plekken.nl content of informatie te plaatsen, openbaar te maken, of anderszins te delen die in strijd zijn met de voorwaarden en wettelijke bepalingen of inbreuk maken op enig recht van derden.

De formulering van content en het contact met deelnemers van het platform dient op respectvolle en zorgvuldige wijze te geschieden. Namen van kinderen waarvoor een plek gezocht wordt dienen geanonimiseerd te worden. Spamming, inbreuk maken op iemand’s privacy, intimidatie of lastig vallen van personen kan leiden tot royement.

De beheerder van Gezinshuis-plekken.nl behoudt zich het recht voor om zonder vooraankondiging of opgave van reden content en bijdragen in te korten, aan te passen, te weigeren of te verwijderen.

U stemt ermee in dat de door u geplaatste content kan worden gebruikt door andere gebruikers van het platform. Gezinshuis-plekken.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor naleving van de voorwaarden door gebruikers van het platform.

Opzeggingsregels

U gaat uw abonnement voor minimaal 1 jaar aan.

Abonnementen worden automatisch na een jaar verlengd. U kunt uw abonnement na het eerste jaar eenvoudig stopzetten via een mailbericht naar info@pleegzorggedoe.nl. Uw abonnement eindigt de eerstvolgende maand na uw opzegging. Eventueel teveel betaalde abonnementsgelden worden teruggestort.

Gezinshuis-plekken.nl is gerechtigd om zonder opgave van reden uw account tijdelijk of permanent te deactiveren of te verwijderen.

Voor vragen, klachten of opmerkingen kunt u mailen naar info@pleegzorggedoe.nl.

Kortingsacties gelden uitsluitend voor jaarabonnementen. De vorm en looptijd van de actie staat aangegeven in de beschrijving van de actie.

Over Gezinshuisplekken.nl

Wie beheert Gezinshuis-plekken.nl?

De website Gezinshuis-plekken.nl is een initiatief van Pleegzorggedoe.nl. Zij beheren de website en helpen u als u vragen hebt over de site.

Hoe kan ik een medewerker van Gezinshuis-plekken.nl bereiken?

U kunt ons bereiken door een mail te sturen naar info@gezinshuis-plekken.nl. Wij reageren zo snel als mogelijk op uw mail.

Is Gezinshuis-plekken.nl hetzelfde als de LinkedIn-groep Gezinshuisplekken??

De LinkedIn-Groep Gezinshuisplekken is een onderdeel van  de website Gezinshuis-plekken.nl. Deelnemers met een Premium abonnement kunnen hun aangeboden of gevraagde plekken extra onder de aandacht brengen via de LinkedIngroep.

Wat is de relatie tussen Gezinshuisplekken.nl en Pleegzorggedoe.nl?

De website Gezinshuis-plekken.nl is een initiatief van Pleegzorggedoe.nl. Pleegzorggedoe.nl is een bekende, betrouwbare partij in de wereld van pleegzorg en gezinshuiszorg. Zij adviseren, trainen en coachen pleegouders, gezinshuisouders enandere  pleegzorgprofessionals rondom samenwerking, zelfzorg en traumasensitief opvoeden.

Door de jaren heen kwamen veel verzoeken om mee te denken in het vinden van beschikbare plekken voor jeugdigen die uithuisgeplaatst moesten worden. Pleegzorggedoe.nl is echter geen bemiddelaar. Om het makkelijker te maken dat zoekende en aanbiedende partijen elkaar kunnen vinden, is het platform Gezinshuis-plekken.nl gestart.

Hoe gaan jullie om met privacy?

Een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens is voor Pleegzorggedoe.nl, eigenaar van Gezinshuis-plekken.nl,  van groot belang. Hierbij houden wij ons aan de wet en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Lees hier ons privacystatement.